Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

1846 - Раждането на Юлиус Маджи

Maggi-Young

На 9 октомври 1846 г., в семейството на италианския предприемач и емигрант Михаел Маджи (Michael Maggi) се ражда Юлиус Маджи (Julius Maggi). Въпреки неспокойното си детство, той бързо доказва, че носи предприемачески дух и на 23 години поема управлението на семейните мелници в местността Кемптал, близо до Цюрих, Швейцария.

1882 - Проучванията на Маги

1882_Maggi-production

След 12 години работа в мелниците Юлиус Маги започва да обръща все повече внимание на трудностите, които срещат работниците в индустриалната ера с избора на полезна и бърза храна. Така започва съвместното му проучване с д-р Фридолин Шулер в търсене на нови методи за по-добро хранене.

1884 - Новото бобово брашно

1884_Leguminosa

В резултат на общите им изследвания, през 1884 г. се появява идеята за първия продукт с името MAGGI® - брашно от бобови култури, което бързо добива голяма популярност. Концепцията на Юлиус Маджи е, че работниците, независимо от това, какви са доходите им, се нуждаят от здравословна, бърза и пълноценна храна. Още с първия си продукт той прави важна крачка, която променя начина, по който готвят милиони хора.

1886 - Сосове и полуготови супи

MAGGI-Timeline

През 1886 г. се появяват два от най-важните продукти на MAGGI® - супите и сосовете. "Полуготовите" супи с времето изместват брашната от бобови растения. А сосовете MAGGI® в тяхната характерна кафява бутилка, стават толкова популярни, че една от използваните в тях подправки, девесилът, в Швейцария хората започват да наричат "подправката MAGGI®".

1887 - Добре дошли в Германия

MAGGI-House

Година по-късно отваря първия клон на MAGGI® в Германия - намира се в Зинген, област Баден и в него работят 7 души. Немците наричат къщичката на MAGGI® с любов Gütterli-Hüsli (или "къщата на шишенцето"), като използват същото име и за характерната кафява бутилка на сосовете MAGGI®. Този първи клон все още съществува, а от 1966 г. е превърнат в музей.

Постигнатите резултати и вярата в потенциала на идеите му дават на Юлиус куража да отвори за няколко години нови клонове на компанията в Париж, Берлин, Виена, Лондон и дори в САЩ.

1889 - Новото дружество MAGGI®

MAGGI-1889

През 1889 г. MAGGI® се превръща в търговска компания и променя стратегията си за разширяване. Сега основната й цел е увеличаване на капитала.

1899 - Фабриката в Зинген

MAGGI-Workshop

Фабриката за бутилиране на сосове в Зинген започва и производството на самия продукт. За две години работниците й се увеличават до 450.

1900 - Запазеното име на MAGGI®

MAGGI-1990-semnatura

През следващата година, за да предотврати възможни имитации от конкурентите си, Юлиус Маги запазва правата върху подписа и името си, както и върху множество негови варианти. Така например, в Швейцария той запазва повече от 18 вариации на името си - от Magi до Magique.

1908 - Вълшебното кубче

MAGGI-Bouillon

През 1908 г. се появява бульонът на кубчета MAGGI®. По това време цената на кубчето била около 30 пъти по-ниска от килограм месо, необходим за направата на супа. Не е чудно, че бульонът бързо става популярен - в някои страни дори започва да се приема като особеност на местната кухня.

Юлиус Маги обаче се интересува не само прехраната на работниците си - в началото на 20. век той въвежда здравните застраховки и създава почивни станции за служителите си.

1912 - Сбогом, Юлиус Маги!

Юлиус Маги умира на 66 години през 1912 г. След смъртта му компанията се трансформира в холдинга Allgemeine Maggi-Gesellschaft.

1947 - MAGGI® става на 50 години

През 1947 г. компанията на Юлиус Маги, която вече се казва Alimentana SA празнува 50-тия си рожден ден и се слива с групата Nestle. Това е началото на Nestle-Alimentana SA. Сливането на двете швейцарски компании е логичен и очакван ход, тъй като и двете имат обща визия за хранителните продукти и начина на хранене.

1954 MAGGI Fondor ®

MAGGI-1954_Fondor

През 1954 г. на пазара излиза новият ключов продукт на компанията MAGGI Fondor ® - миксът от подправки, който досега бил продаван само като кубче, вече е прахообразен и много по-лесен за използване.

1958 - Нудъли и равиоли

MAGGI-overtime

MAGGI® навлиза в света на азиатската кухня, предлагайки полуготови продукти, чието приготвяне отнема минути. Първите равиоли в консерва са последвани от нудъли и други типично азиатски ястия, които бързо стават любими на студентите.

1974 - MAGGI Fix® вече е тук

MAGGI-Gulasch

Появяват се първите продукти от типа MAGGI Fix® - специален микс от подправки, подготвени за определен вид ястие.

1979 - Супа за 5 минути

MAGGI-5minutes

Вече има начин да приготвиш топло ястие за 5 минути, и то без да изцапаш нито една чиния. Просто отвори капачето, налей топла вода, изчакай 5 минути, преди да се насладиш на вкусната MAGGI® супа.

2007 - Сосът на MAGGI® става на 120

MAGGI-Wurze

Класическият MAGGI® сос става на 120 години - все толкова популярен и все още пази рецептата си в тайна.

2010 - "Готви сочно"

Готви сочно е мотото на друг революционен продукт на MAGGI® - торбичката, която помага да запазиш месните ястия невероятно сочни, когато ги приготвяш на фурна.

2013 - Обновени рецепти

В периода 2013-2015 г. MAGGI® подобрява качеството на 150 свои рецепти.

2016 - MAGGI® се променя

MAGGI® премахва овкусителите от всички свои сосове, добавя разбираемо описание на всички съставки на опаковките си, както и съвети за лесни рецепти. Семейните продукти пък са специално направени така, че да осигуряват допълнитено количество зеленчуци на най-малките.

Днес

Днес, повече от 100 години след създаваенто на MAGGI®, популярността на марката не само не намалява, но и расте. Всяка секунда в света се приготвят приблизително 4600 порции храна с участието на продуктите на MAGGI®.

MAGGI® в България

Марката MAGGI® стъпва на Българския пазар през 1997 г. като част от голямото семейство на NESTLE® България. От този момент до сега, в MAGGI® България се стремим да надграждаме амбицията на Юлиус Маджи и да предлагаме вкусна, качествена, балансирана и достъпна храна. През 1997 г. лансирахме голямо разнообразие от бульони, подправки, супи и рецепти за готвене - идеята на всички тези продукти бе да вдъхновим творците в кухнята да създават нови кулинарни произведения с повече лекота и задоволявайки разнообразните изисквания в семействата си.

Оттогава насам MAGGI®България непрекъснато разширява портфолиото си с продукти от наличните, но и от нови категории. През 2002 г. на българския пазар се появяват Нудълите на MAGGI®, а през 2020 година - и MAGGI® Майонеза.

Нашите ценности!

В MAGGI® България сме водени от четири основни ценности, които целят не само да подобряват непрекъснато продуктите ни, но и цялостното разбиране за времето, прекарано с любимите ни хора и стойността на добрата храна!
1. Създаваме нови продукти със съставки, които познавате и обичате. Вашата кухнята е нашето вдъхновение. Когато създаваме нови продукти, използваме само висококачествени съставки, които познавате, обичате и бихте използвали, за да приготвите ястие за любимите си хора.
2. Грижа от фермата до вашия дом – внимателно избираме партньори, чиято продукция отговаря на всички световни и европейски норми за качество и природосъобразно отглеждане. Изсушаваме подправките и зеленчуците като използваме единствено горещ въздух в специална, защитена среда - така запазваме техните полезни качества.
3. Поставяме добрата храна в сърцето на всичко, което правим – В MAGGI® непрекъснато се стремим да подобряваме нашите продукти, като се вслушваме във вашите предпочитания и изисквания, затова добавяме още повече зеленчуци и богати на хранителни вещества съставки.
4. Предаваме знанията си за домашно приготвената храна – В MAGGI® вярваме, че нищо не може да се сравнява с домашно приготвената храна. Затова през последните 120 години имаме един основен ангажимент - да предадем своите познания за вкусната, балансирана, домашно приготвена храна, и начините на приготвянето й. А тези знания ние пазим повече от столетие.